Snart är de val...gör om, gör rätt!!!

go kväll..
jaha då var man tillbaka på jobbet igen, de var ju bara lite mjukstart förra veckan, men nu så...
har ju iofs inga probem med att jobba, trivs ju där jag är. men idag insåg jag fakta..
Jag är den ENDA på jobbet som är lagd åt de "vänstra hållet"... jag sitter alltså och äter lunch ihop med ett gäng "kapitalister" ... Ett gäng människor om bara tänker på sig själva. Visst jag kan oxå vara egoistisk och bara tänka på mej själv och min lilla familj. På hur bra vi har de, med hus bil och allt. Men dom som inte har de så då? Arbetslösa, sjukskrivna och pensionärer? Så jävla ego får man inte vara. jag lägger hellre ett par hundra mer i skatt och har lite mindre i lön om min pappa hade fått högre pension eller om dom jag känner som är arbetslösa hade fått lite mer att leva för. men men det är ju jag de. men de som lever i september får la se. Antingen fortsätter det som det är nu...vi som jobbar har mer att leva för å dom som inte gör de får leva under existensminimum och klyftan mellan rika och fattiga fortsätter att växa. Eller så går vi och lägger vår röst på något bättre. hallå vi lever i Sverige på 2000-talet... alla ska ha rätt till mat på bordet och ett tak över hvudet...
Så nu har jag fått ur mej de :) tack :)

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen lägga sonen..



Kommentarer
Anonym

i vote blueeee maja

2010-01-12 @ 00:27:46
Anonym

määäää....har du ingen sympati eller empati?

2010-01-12 @ 18:14:08
URL: http://frublom.blogg.se/
Anonym

haha jag ha sympati,, tycker attd u ha rätt i vissa saker,, och duu vill du att jag ska se att du svarar på mina kommentarer få du gärna svara I MIN BLOGG!! i vote kd,,, men e lite tveksam nu när de röstade igenom homogay äktenskap,, va ska man rösta på nu?? VEM röstade nej?? miss youuu

2010-01-15 @ 11:24:57
URL: http://amazingm.blogg.se/
Anonym

vad du anklaga mazing for?? love youu saknar dig faktiskt ditt kräk flytta sålångt från mig =(

2010-01-15 @ 14:24:16


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

frublom

Säger det andra tänker

RSS 2.0