Rökning i Märsta with the "big boys"

Insåg idag att jag tror ta mej tusan jag har alldeles för många liv. Å tacka faan för de.
När jag var en sisådär 20 år så tyckte jag att internet va en väldans spännande "grej" (typ en modefluga som skulle försvinna när man minst anade). Vet inte hur jag hittade alla människor, men jag fick iaf för mig att han den där killen som jobbade på eriksson nånstans i stockholm var en spännande "typ". Å typ är ju de minsta man kan säga om honom.
En fredag hade jag långtråkigt i min lägenhet i värnamo. Bestämde mej för att "ähh va faan jag drar till Märsta".. hade inga pengar på varken bankkortet eller mobilen, men jag lyckades fjäska till mig en bussbiljett upp, av den snälla "typen".
På väg dit säger min magkänsla mej attt "njaee... nått är väldigt åt helvete galet". Försökte ringa honom flera gånger.. inget svar. När jag väl kommit upp efter en bussfärd på 5 timmar hade jag fortfarande inte fått tag i honom. Men hans "snälla" rums/lägnhets- kompis var ju hemma, fick tag på han. Å han säger "ähh faan han har la däckat på tunnelbanan" WTF?????? I stockholm, blond förvirrad liten jag...ensam utan pengar. Lyckas ragga upp en "vänlig" taxigubbe (STOCKHOLMS TAXI... GRRR), han var VÄLDIGT villig att köra mej ut till Märsta. Han hade i ärligheten namn lika väl kunnat köra mej till Haparanda, mitt lokalsinne är lika med noll.
Efter en lång färd och en jävla massa taffsande, (TILL ALLA ER KORKADE BÖNDER, ÅK I BAKSÄTET I EN TAXI)  så var jag framme. fortfarande utan pengar å en taxi vars pengaklocka tickade satan. Ringde upp till rumskompisen, han kom ner till taxi å betalade (phuu tänkte jag).
mr "typ" var fortfarande inte hemma. var de nu jag skulle börja känna att "nää här ska du nog inte gå in"... nä nä petra hänka på. Upp till en lägenhet som förmodligen aldrig sett dagsljus, den söta doften som stank i lägenheten påminde om någon olaglig substans... Grabbarna i soffan (ja dom var ett gäng till) satt å stirrade ut i tomma intet... hahaha (ja nu kan man skratta åt de, jag lever ju)...
Efter X antal timmar kommer den största pundarn av dom alla... MR "TYP"...
Fick stanna hela helgen, hade inga pengar å ingenstans att ta vägen.
Fy faan... vicka korkskallar. Dom hade rökt så mycke maja att deras hjärnceller hade gått från 4½ till 0,01 :) "öööh jag undrar, va e de för smak på hallodsoda?"
Åkte aldrig mer till Märsta. Hörde sen på ryktesvägar att dom brukade sitta å röka me Ken Ring... Macho...

Synd bara att jag inte lärde mej en läxa... men jag håller resten för mig själv.

Har ocå beslutat att jag inte tänker åka till nått mer Häkte eller Hindseberg el sagsjön... no more.
har ställt upp för dig hela mitt liv. men det är slut nu.  Älskar dig men inte dina val.



Kommentarer
Anonym

åå min älskade glning vilken tur att du överlevde märsta!!! i love you more babycake/ min mage börja pluta,,, de e tydligen inte gaser nu som min mr husband hävdat innen haha

2010-05-11 @ 10:39:49


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

frublom

Säger det andra tänker

RSS 2.0