Nr 5 Vad är kärlek?

Oj.
Kärlek för mej är mycke.
Kärlek kan vara att bli väckt varje lördag & söndag klockan halv 9 med ett "gomorgon älskling, här är en kopp kaffe" ... det händer mej varje helg...på riktigt
Kärlek är oxå när min lilla plutt springer mot mej med armarna i skyn...
Kärlek är när man får ett samtal av en nära vän... bara för att vännen vill veta hur man mår, berätta hur hon mår... bara för att prata av sig.
Kärlek är att se mina syskon lyckliga.
Kärlek är choklad...
Kärlek är att vara lycklig, att må väl, ha ett tak över huvudet, mat på bordet och att kunna unna sig lite extra krydda i livet (i mitt fall en tripp till ullared).

Men kärlek kan vara saker som färger, dofter. Kan verkligen minnas tillbaka till min barndom av vissa saker. Så som glassar, dess färger och smaker... Blå Blend (menthol), som jag tjuvrökte ute i skogen. De kanske inte är så mycke kärlek i att tjuvröka cancer-pinnar, men minnerna finns där.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

frublom

Säger det andra tänker

RSS 2.0