socialdemokraterna till makten

Älskar att provocera ..
I detta land "JANTE-LANDET" får man absolut inte uttrycka sig om vad man tjänar, hur mycke man köpte sin lägenhet/hus för, vad den nya bilen kostade. 
Men vet ni vad de absolut värsta är???
VILKET PARTI MAN RÖSTAR PÅ!!!!!!!!!!!!! "Oh herregud..nej det vill jag hålla för mej själv"

Älskar att provocera... älskar att provocera lika mycke som jag hatar Moderaterna
Är uppväxt i ett "rött hem" ... å under hela min uppväxt har jag insett att det är dom som ligger mej närmast hjärtat.
Men det går inte att förklara för högervridna personer varför jag röstar på Sossarna & varför dom borde göra det oxå. Inte för att jag inte har tillräckligt många argument. Men jag får ALLTID höra. "Vi vill inte vara ett jävla bidragsland!!"
men hallå eller??? det handlar inte om bidrag hit eller dit. Om jag arbetar större delen av mitt liv, har jag inte rätt till att få hjälp om min arbetsgivare säger upp mej, om jag skulle bli långtidssjukskriven?? Eller om nått annnat skulle inträffa och jag blir utan lön??
Fattar ju att folk utnyttjar "systemet", men de gör dom väll nu oxå?
Klyftorna blir större mellan RIKA & FATTIGA ...menar inte att alla ska leva likadant. Vissa har mer och vissa mindre. men i lilla landet Sverige borde ingen behöva bo på gatan eller leva utan mat på bordet. Vi kan aldrig bli lika, men vi kan ju närma oss  ett mänskligare Sverige.
men på söndag tror jag dessvärre att M kommer att stå kvar som makthavarna. Då har dom mycke att bevisa.
Den dagen jag ser en ändring som innebär att alla människor har rätt att få leva ett värdigt liv (pga M) då kanske min röst kommer att hamna där.
Visst har jag det bra. Skulle rent egoistiskt (och framförallt ekonomiskt) kunnat rösta på M. Men jag kan inte tänka så.

På söndag är det upp till DEJ!!!!!


Kommentarer
Anonym

petra betty svansson JAG ÄR GARVID OCH SPRUTA HORMONER DU FÅR INTE TYCKA VAD DU VILL JUST NU... ok nu ttycker vi som marlene & då röstar vi kd lite mer åt blått men för den lilla människan ok,,, kom ihåg det imorn,, om du inte vill att DET SKA LNA SIG ATT GÅ PÅ BIDRAG,,, love you anyway din lilla röda tomtenisse

2010-09-18 @ 10:58:10
simone

ja det är synd att man inte "får" uttrycka sig om sådant - jag röstade för det jag brinner för. blått.

2010-09-21 @ 10:39:17
URL: http://fattybom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

frublom

Säger det andra tänker

RSS 2.0