halland vs. småland

Har insett att jag tycker att hallänningar pratar väldans konstigt. Och hallänningarna har konstaterat det samma, fast i motsatt riktning.
Om vi tex tar ordet "cola" (som i coca cola) ... är de någon som ser ett bindestreck i COLA????
Folk från halland verkar tro att de finns ett där... för dom säger inte som vi andra, utan dom säger Kåå---LA.
Likadant är det med namnet Maria... eller som man som hallänning säger Mari----AA. 
Har kommit på mej själv ett par gånger när jag ska köpa just COLA att jag säger de på halländska... *suck*.. låt mej aldrig hamna där. vill behålla mitt "modersmål" så länge det bara går. Once a smålänning, always a smålänning!!!

Var på favvo stället igår. Ullared :)
Fick en femhundring av sambon, men den fick endast användas i "en affär"... And yes It sure did :) Say hallo to my little friend :)


Idag har vi vatt och handlat i Halmstad, så nu är kyl & frys full...
dagens I-lands problem... FRYSEN ÄR FÖR FULL!!!

Nästa helg, på lördagen för att vara mer exakt, så blir de middag på bambu, med de nyförlovade paret Madde & Hugo... dock aningens tråkigt att dom ska lämna Lionel hos barnvakt... får ju visserligen träffa honom lördagen efter (då han ska döpas), men då får jag ju slåss om honom med 75 andra mostrar, fastrar, tanter och farbröder. Men men... störst kör först som de heter... och jag kommer tungt lastad, so dont mess with me old lady!!!

Nu ska jag återgå till filmen "Bilar"... är proppmätt efter middagen hos SM & SF....

Skickar också en hälsning till familjen kräks i Gislaved... stackarna!!!



Kommentarer
Anonym

you rock my world

2011-01-31 @ 21:24:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

frublom

Säger det andra tänker

RSS 2.0