Veckopeng och barnarbete

Godmorgon!

Söndag, igen.. söndagar känns som en lång väntan på måndagen. Känner ni me så?
Har satt lilleman på städning. Japp, barnarbete is da shit!
Han får ju veckopeng nu, varje fredag. 20 riksdaler. Är de för mycke? Svårt att avgöra, men i vilket fall som helst så måste han utföra vissa saker för att "förtjäna" dom. Saker som att plocka iordning på sitt rum och alla andra saker som ligger huller om buller i huset! Och sen är jag ju inte sen att utnyttja "tänk på att det snart är fredag..." hämta ett glas vatten till mamma :)
"Orning å reda, pengar på fredag" (dom orden använder han nu för tiden)
Annars så händer inte så mycke. Ska till göteborg me jobbet på "konferens" på fredag, övernatta på gothia tills lördag.. ska bli trevligt. Lite aktiviteter under dagen, på kvällen blir de galenskaparna och middag.


"jag går i vinterskor på hösten
alltid förberedd för storm
jag kan tänka tills det knappt finns nått kvar
jag har känslor utan uppehåll
jag har förlorat en tävling
men vunnit ett vad
har bestämt att stå helt utanför det där som jag blir ledsen av"

Morrn



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

frublom

Säger det andra tänker

RSS 2.0